MOBILNY PEDAGOG

„W życiu bowiem istnieją rzeczy, o które warto walczyć do samego końca.”

Paulo Coelho

Beata Biegała

Pomysł na Mobilnego Pedagoga powstał w odpowiedzi na potrzebę terapii i wspierania rozwoju dzieci z trudnościami rozwojowymi w ich domach rodzinnych.

Zaburzenia takie jak autyzm, Zespoł Aspergera czy mutyzm obarczone są dużym poczuciem lęku. Dla różnych dzieci lęk ten ma różne podłoże: dla jednych jest związany ze zmianą pomieszczenia, dla innych z osobą terapeuty, jeszcze dla innych znaczenie może mieć hałas na poczekalni. Pozostanie w domu, zwłaszcza na początkowym etapie terapii daje dziecku poczucie bezpieczeństwa, względny komfort.

Jeszcze innym, aczkolwiek ważnym tematem, a tak często pomijanym, są Rodzice dzieci neuronietypowych. Niezaprzeczalny jest fakt, że dla swoich dzieci zrobią wszystko! Pojadą wszędzie, byleby tylko pomóc swojemu dziecku! Często jednak po latach ciągłego jeżdżenia czują się jak taksówkarze, a nie rodzice. W ciągłym pędzie można bardzo szybko stracić radość z rodzicielstwa.

Wychodząc naprzeciw tym potrzebom powstał Mobilny Pedagog!

Każde dziecko, bez względu na zaburzenie z jakim się mierzy, wymaga indywidualnego podejścia terapeutycznego, dlatego też nie dostosowujemy dziecka do metody, tylko metody pracy dobieramy indywidualnie do dziecka. Właśnie dlatego Drogi Rodzicu nie podamy tutaj listy metod z których korzystamy. Uważamy, że takie podejście odbiera indywidualność Waszemu dziecku!

To, co jest dziecku potrzebne określone zostaje we wstępnej diagnozie, następnie układany jest plan terapii dostosowany do indywidualnych potrzeb dziecka. Plan terapii jest w trakcie pracy terapeuty ciągle modyfikowany, gdyż jest on tworzony dla dziecka, a nie dziecko dopasowywane do planu.

Pracujemy nas zaburzonymi funkcjami poznawczymi poprzez stymulację pamięci, uwagi, spostrzegania i myślenia. Wspieramy rozwój ruchowy i emocjonalny dziecka, o którym tak często zapomina się w wirze pracy nad umiejętnościami typowo szkolnymi. Wszystkie te elementy pracy przygotowują dziecko do pracy nad rozwojem społecznym.


Jakie metody wykorzystujemy w pracy?

Nieodzownym elementem naszej pracy jest Terapia NeuroTaktylna dr Switłany Masgutowej, której zadaniem jest pobudzenie i przygotowanie receptorów znajdujących się w skórze do prawidłowego odbioru bodźców z otoczenia. Poprzez stymulację skóry, mięśni i stawów następuje regulacja bodźców dochodzących do mózgu. Terapia NeuroTaktylna powoduje zwiększenie świadomości ciała, działa relaksująco i wyciszająco na układ nerwowy.

Jest doskonała na redukcję stresu nie tylko dla dzieci niepełnosprawnych, ale dla każdej osoby, której życie obarczone jest wysokim wskaźnikiem stresu.

 

W swojej pracy wykorzystujemy również elementy terapii „Integracja Odruchów Ustno-Twarzowych”.

TUS – trening umiejętności społecznych to trening grupowy w trakcie którego dzieci i młodzież uczą się zachowań akceptowalnych społecznie. Terapeuta, zwykle z pomocą drugiej osoby modeluje dziecku sytuacje, z którymi może się spotkać w codziennym życiu.

W trakcie TUS dziecko ma możliwość:

  • poznać metody radzenia sobie z emocjami,
  • poznać techniki asertywnej komunikacji,
  • nauczyć się rozpoznawania emocji innych,
  • zdobić umiejętność współpracy w grupie,
  • nauczyć się przestrzegania zasad,
  • nauczyć się tak modyfikować własne zachowania, by były bardziej akceptowane społecznie.

Ta forma terapii przeznaczona jest dla dzieci i młodzieży, u których proces rozwoju odruchów ustno-twarzowych jest zaburzony. Odruchy te powinny zostać zintegrowane po to, by nie blokować prawidłowego funkcjonowania takich schematów jak: ruchy związane z jedzeniem, mową, czy też wyrażaniem emocji. Jest to szczególnie ważne dla osób z zaburzeniami mowy czy wadami wymowy.

Terapia ma za zadanie uruchomić naturalne mechanizmy rozwoju odruchów twarzy poprzez m.in. samoregulację napicia mięśniowego.

 

 

Mobilny Pedagog skutecznie pomaga dzieciom i młodzieży w następujących trudnościach:

• niepełnosprawności intelektualne,

• zespół Downa,

• autyzm,

• zespół Aspergera,

• porażenie mózgowe,

• mutyzm,

• trudności w nauce, niechęć do nauki,

• nadpobudliwość psychoruchowa (ADHD),

• zaburzenia zachowania o różnym podłożu,

• konflikty, agresja, trudności w radzeniu sobie z emocjami,

 

Jesteś zainteresowany?

SKONTAKTUJ SIĘ

Facebook

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress